De persoonlijke benadering van SEQ: maak kennis met Fieldmanager Melanie
Bij SEQ vinden wij het persoonlijke aspect enorm belangrijk. Of dit nu is gedurende de periode dat we net in contact komen met de professional of zodra de professional via ons aan het werk is. Dit is dan ook de reden dat mijn functie als field manager tot stand is gekomen. Als field manager focus ik mij met name op de periode dat de professional via ons aan het werk is. Vanuit mijn functie kom ik in beeld zodra de professional en opdrachtgever met elkaar in zee gaan. Vanaf dat punt zorg ik voor een juiste registratie in de systemen, de contractaanvraag bij onze backoffice en houd ik in de gaten of de documenten tijdig getekend zijn. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor de accordering van de uren registraties en zorg ik voor de invulling en naleving van de HR cyclus.
Een functie die perfect bij mij past, de mensen die mij kennen zullen waarschijnlijk ook zeggen dat ik er van hou om mensen te helpen én nauwkeurig en betrouwbaar ben. Speelt er bijvoorbeeld iets wat nog niet de wereld in hoeft? Mensen die dicht bij mij staat weten mij in dat geval vaak te vinden omdat ze weten dat hun ‘geheim’ bij mij veilig is. Iets wat in mijn functie ook van belang kan zijn, want soms vinden professionals het toch ook lastig om bepaalde onderwerpen te bespreken. Een betrouwbare gesprekspartner is dan natuurlijk gewenst.
Eerder vertelde ik al over de HR cyclus. Het woord zegt het eigenlijk al, maar dit is de cyclus die wij volgen gedurende de werkzame periode van een professional bij SEQ. Wij vinden het belangrijk dat we binding hebben en houden gedurende de periode dat een professional via ons aan het werk is. Deze ziet eruit als volgt:
Gesprek 1: het gesprek in de eerste werkweek van de professional
In dit gesprek maken we kennis, bespreken we of de urenregistratie duidelijk is, of de professional op de hoogte is van het ziektebeleid, of alles bij de opdrachtgever gereed is en de professional zijn/haar collega’s heeft ontmoet, en wat de professional fijn vind in het contact met SEQ (hoe vaak bijvoorbeeld).
Gesprek 2: einde proeftijd gesprek
In dit gesprek bespreken we de eerste maand. Hoe is deze bevallen? Wat zijn de positieve punten en zijn er punten die aandacht nodig hebben? Terugkoppeling over hoe de opdrachtgever er in staat, wat verwacht de professional de komende periode van SEQ? Ik heb graag een open gesprek, waarin we verwachtingen naar elkaar uitspreken.
Gesprek 3: evaluatie
De evaluatie vindt (afhankelijk van wat de professional fijn vindt en hoe het gaat) na 3 en/of 6 maanden na de startdatum plaats. We evalueren de eerste periode. Wat is er destijds besproken? Gaan de dingen die toen goed gingen nog steeds goed en hebben punten die aandacht nodig hadden dit nog steeds nodig? Daarnaast plannen we eventueel overige contact momenten in, indien dit gewenst is. Natuurlijk kan je me altijd bereiken als je me nodig hebt!
Gesprek 4: eindgesprek
Dit gesprek vindt vóór 11 maanden plaats, dit omdat de professional dan op tijd weet of hij overgenomen wordt door de opdrachtgever. Dit is dan ook precies wat er in dit gesprek besproken wordt. Het jaar bij SEQ zit er bijna op, wordt de professional overgenomen? Dat is natuurlijk altijd ons streven!
Naast de HR cyclus ga ik mij als Field Manager bezig houden met de ontwikkeling van een Customer Journey voor de professionals binnen SEQ.
Mijn doel voor 2024 is dan ook om de Customer Journey op te bouwen, mijn rol als field manager verder in te vullen en uit te rollen en er samen met mijn collega’s (weer) een mooi jaar van te maken!
Staat jouw baan er niet tusssen?
Wij helpen jou graag verder. Laat jouw gegevens achter en we nemen direct contact met jou op.